Header Ads

Header ADS

පාසැල් වැඩ අතර සහ ළමුන් ක්රීඩා කිරීම අතර අඛණ්ඩ ගැටුම.



පාසැල් වැඩ  අතර සහ ළමුන් ක්රීඩා කිරීම අතර අඛණ්ඩ ගැටුම.





පාසැලේදී ළමයින් පාසලේදී වැඩිපුර කටයුතු කරති. බාල වයසේදී පාසැල් යාමෙන් පසුව,ඔවුන්ගේ නිර්මාණශීලිත්වය සෙමෙන් ඝාතනය වෙමින් පවතී. මෙය දරුවන්ගේ ප්රීතියට බලපානවා පමණක් නොව, ඔවුන් පරිණත වන විට ශ්රම බලකාය තුළ සාර්ථක වීමට ඇති 

හැකියාව කෙරෙහි බලපායි. ලෝක ආර්ථික සංසදය 2020 දී 2020 වන විට නිර්මාණශීලීත්වය ශ්රම බලකාය තුළ වැඩිම මනාප ලබා ගත හැකිය. 1990 සිට ළමයින්ට නිශ්චිතවම අඩු නිර්මාණශීලීත්වයක් පෙන්නුම් කළ පර්යේෂණයන් ඔවුහු තවදුරටත් සඳහන් කළහ.

ළමයින්ට අවස්ථාවක් ලබා දී නොමැති අවස්ථාවන්හිදී හුරුබුහුටි නාට්යය අඩුලුහුඬු අතර, පංති කාමරයේ සෑම දිනකම ළාබාල වයසේදී ආරම්භ වේ. නිර්මාණශීලීත්වය අහිමි වීම නිසා නිර්මාණශීලි ඌණතාවයක් නොමැති උගත් ජනතාවගේ සමාජයකි.

1990 සිට, දරුවන්ට අද්විතීය හා අසාමාන්ය අදහස් බිහිවීම අඩු වී ඇත. වගේම ඒවා විකාර සහ අඩු නිර්මාණශීලී නොවන අතර අදහස් පිළිබඳ විස්තාරනය කිරීමට හැකියාවක් නැත.

කුඩා කල සිටම නිර්මාණශීලිත්වය අහිමි වීම, ළමා මනසේ කොටසක් හා විනෝදයෙන් හා නිර්මාණාත්මක නාට්යයක් සමඟ ගමන් කරන විනෝදාස්වාදයන් අහිමිවී ඇත. නිර්මාණශීලී වීමට ඇති හැකියාව අහිමි වන විට, අද්විතීය පුද්ගලයන්ට තම හැකියාව අහිමිවේ. දරුවන්ට නිර්මාණශීලී වීමට ඉඩ නැති විට ඔවුන් කුඩා කාලයේ කොටසක් අහිමි වේ.
ආයතනික පිළිතුරු යනු සොබාදහම සඳහා සොහොන් ගෙවල් වේ. 

දරුවන්ගේ නිර්මාණශීලීත්වය අඩු කිරීම සඳහා දායකත්වය සපයන්නේ, සාමාන්යයෙන් අධ්යාපනයට ඔවුන්ගේ නිර්මාණශීලීත්වය මර්දනය කරන ආකාරයයි. එමගින් ත්යාගය වන්නේ ප්රමිතිගත පරීක්ෂණ ලකුණු ලබා දීමයි. මෙය සියලු පාසල් නොවේ. නමුත් අපගේ ප්රධාන අධ්යාපන පද්ධතියේ වර්තමාන ප්රවණතාවය මෙයයි. ලෝක ආර්ථික සංසදය පංති කාමරයේ නිර්මාණශීලිත්වය මැඩපැවැත්වීමේ ගැටලුව පිළිබඳව සාකච්ඡා කරන අතර, මෙම නිපුණතාවන් බොහෝ විට ශතවර්ෂ ගණනාවක් පුරා පැවතුණු ළමුන්ගේ පාසැල් දිනයේ දී මෙම නිපුණතාවයන් කැපී පෙනෙන්නේ නැත. 
අපි අපේ දරුවන්ට හොඳ පරීක්ෂකවරුන් වීමට පමණක් උගන්වනවාද? නැතහොත් අපගේ පෞද්ගලික නිර්මාණාත්මක අදහස් සහ දක්ෂතා දිරිගන්වනවාද? අවාසනාවකට මෙන්, සම්මත පරීක්ෂණයන් ප්රධාන අධ්යාපන පාඨමාලා තුළ භාවිතා වන අතර ඔවුන් නිර්මාණාත්මක සිතුවිලි පෝෂණය නොවේ. මෙම ආකාරයේ පරීක්ෂණ මගින් අපගේ දරුවන්ට පන්තියේදී ඔවුන්ට උගන්වන ලද තොරතුරු ගබඩා කළ හැකි ජලාශ අවශ්ය වේ. ඔවුන් පාසැල් ජීවිතය සාර්ථක කර ගැනීම සඳහා හොඳ පරීක්ෂකයින් විය යුතු බව ඔවුන් ජීවිතයේ මුල් අවධියේ ඉගෙන ගන්නවා.
ඊළඟ ශ්රේණියට උසස් අධ්යාපනය ලබා ගැනීම සහ පරීක්ෂණයක දී ඉටු කිරීමට ඇති හැකියාව මත පදනම් වේ. මෙය අහිතකර ලෙස ශබ්ද නොකරනු ඇත, නමුත් සැබෑ ලෝකයට අපේ දරුවන්ගේ අපේක්ෂාවන් හැඩ ගස්වන ආකාරය පිළිබඳව ඔබ සිතන විට එය යථාර්ථවාදී හෝ ප්රයෝජනවත් නොවේ. නිර්මාණශීලී පුද්ගලයා තුළ සැබෑ සුභසාධනය සොයාගත හැකිය. මේවා ලෝකයේ නිර්මාණකරුවන්ට සහ විසඳුම් සොයමින් ඔවුන්ගේ නිර්මාණශීලිත්වය වැඩිහිටිභාවයට පත් කරන අයයි.

ළමයි වෙහෙසට පත් වෙන්න සහ කුඩා කැරලිකාර වැඩ වලට ඉඩ දෙන්න.
 
 

දරුවන්ට කාලය අවශ්යයි. ඔවුන් පවසන පරිදි "මම කම්මැලින" යැයි පවසන විට, "ශ්රේෂ්ඨ, යමක් සොයා ගැනීමට" දෙමව්පියන්ට කාලය පැමිණ තිබේ. දරුවන් නිර්මාණශීලීව සිතා බැලීමට සහ විනෝද වීමට මාර්ග සොයා ගැනීමට ඉඩ දෙන්න. ඇතැම් දරුවන් දරුවන්ට විනෝද වීමට ඉගෙනීමේ හැකියාවක් නොමැතිව ලැජ්ජාවයි. ඔබේ දරුවා විනෝද වීම සඳහා රූපවාහිනිය, පරිගණකය හෝ ව්යූහගත ක්රියාකාරකම් නිරතුරුවම අවශ්ය වේද? ඇත්ත වශයෙන්ම නොවේ, ඔවුන් තනියම විය හැකි අතර වෙහෙස ජය ගැනීමට ඉගෙන ගන්න. අද දින මනෝවිද්යාව අද දරුවන් ගැන කියනවා නම්, වැඩසටහනේ ක්රියාකාරිත්වයේ ඌනතාවයට මුහුණ දෙන දරුවන්ට නිර්මාණශීලීත්වය, ගැටළු විසඳීම සහ නිර්මාණාත්මක හැකියාවන් ප්රදර්ශනය කිරීමට අවස්ථාවක් ලබා දී ඇත. 

දරුවන්ට ශුභසිද්ධිය උදාවන අවස්ථාවලදී ඔවුන් කැමති දේ ජීවිතයට කැමති දේ දරුවන්ට දැනෙන අතර, ඔවුන් සිතිය හැකි දේ කළ හැකි දේවල් කිරීමට නිදහස ඇත. ඉලෙක්ට්රෝන සමීකරණයෙන් ඉවත් කර ඇති අතර ඔබේ දරුවා තමන් විසින්ම කිරීමට කැමති දේ තීරණය කිරීමට ඉතිරිව ඇති අතර, ඔවුන් සොයාගනු ඇත. ඔවුන් කැමති සහ අකමැති දේ ගැන සිතා බැලීමට ඔවුන්ට අවස්ථාවක් ලබා දෙයි. ඔවුන් තමන්ගේ කාලය සමඟ කරන දේ හා ඔවුන් එම කාලය වැය කිරීමට කැමති වන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබිඹු කරනු ඇත. බොහෝ දරුවන් තම කාමර පිරිසිදු කිරීම හෝ වැඩ සටහන් ලැයිස්තුවක් සම්පූර්ණ කිරීමට තීරණය නොකිරීමට තීරණය කර ඇත. ඔවුන්ට සතුටක්, සතුටක් හෝ හැඟීමක් ලබා දෙන යමක් සොයනු ඇත. මෙම ක්රියාකාරකම් බොහොමයක් නිර්මාණශීලී ක්රියාවන්ට ඇතුළත් වනු ඇත. දරුවා ක්රියාකාරිත්වය හා එහි ක්රියාකාරිත්වය ආරම්භ කිරීමට ඇති නිසාය.

No comments

Powered by Blogger.